Biceps Trening med multifunksjonell treningsstrikk

Denne bloggen vil være en nyttig guide for hvordan du gjør biceps-øvelser med vår mulitfunksjonelle treningsstrikk.   

Biceps-øvelser med treningsstrikk er i ulik annen trening for biceps-musklene. Mens treningsstrikk er bra for alle muskelgruppene dine, kan bruk av bånd gi en dypere, mer intens trening for å øke størrelsen og styrken på bicepsene dine. Bicepsen er også kjent som biceps brachii, er en tohodet muskel festet til overarmen. Det er en viktig muskel i overkroppen som man trener ved å bruke motstandstrening for å øke størrelsen og styrken. Det er mange øvelser som forbedrer og styrker biceps og tricepsen. I stedet for å gjøre bicepscurls hele dagen, kan du prøve å innarbeide biceps-øvelser med treningsstrikk for å bygge muskler. Kjøp din strikk 

FORDELENE MED BICEPS-ØVELSER MED TRENINGSSTRIKK 

Vekttreningsutstyr har tradisjonelt inkludert frie vekter som manualer og vektstenger eller treningsapparater som kan være harde på leddene dine og begrenset effektiviteten. Biceps-øvelser med treningsstrikk gir deg den ideelle treningen for å øke utholdenheten, ytelsen, energien og muskelstørrelsen. 

Når du utfører biceps-øvelser i og med bruk av treningsstrikk, vil du ha et større bevegelsesområde sammenlignet med å bruke en vektmaskin som begrenser bevegelsesområdet. Treningsstrikk skaper motstand fra forskjellige vinkler, og maksimerer belastningen som er plassert på musklene dine og resulterer i muskelvekst. Biceps-øvelser med bånd lar deg variere bevegelsene dine og tilpasse treningen med forskjellige mengder motstand. For eksempel, hvis du vil ha høye repetisjoner, vil et bånd med lavere motstand brukes. Hvis du ønsket en mer intens trening med færre antall reps, ville et nd med høyest motstandsnivå bli brukt. Andre alternativer for å variere treningsøktene dine kan gjøres ved å bruke to bånd samtidig i stedet for ett eller ved å koble motstandsbåndet med hendene nærmere hverandre. 

Større og sterkere biceps har alltid vært ønsket av både menn og kvinner; definerte armer er vanligvis et av målene  når du trener. Enten du er en nybegynner eller en profesjonell idrettsutøver, bør du alltid ta med biceps i treningsregimet ditt. Nedenfor er de beste biceps- treningsstrikk øvelsene vi finner 

 

BICEPS ØVESLER MED CURLS 

Denne øvelsen er den første som folk flest bruker for å bygge biceps. Bevegelsen ligner veldig på en vanlig bicepscurls med manualer. 

Instruksjoner for Biceps Curls med treningsstrikk: 

  1. Ta tak i enden avhåndtakene(ett i hver hånd) og trå på midten av båndene. Båndet skal være i sentrum av skoene dine. 
  2. Hold hodet og brystet loddrett, føttene skulder bredde fra hverandre, ryggen rett og magen tett.
  3. Begynn med armene forlenget ned og stram til sidene med håndflatene vendt opp.
  4. Curlbåndene helt opp mens du holder spenningen på biceps. 
  5. Senk hendene sakte tilbake til startposisjonen og gjenta bevegelsen.
  6. Utfør 3 - 4 sett med 8 til 12 repetisjoner.

Motsatt bevegelse med treningsstrikken 

Denne øvelsen er et utmerket alternativ til biceps-curls med treningsstrikk. Ved å vri hendene og håndflatene nedover, forlenger du bicepsmuskulaturen og legger mer press på underarmmusklene. 

Instruksjoner for omvendte Biceps Curls med treningsstrikk: 

  1. Start med beina skulderbredde fra hverandre, stå på treningsstrikkene og ta en slutt i hvert håndtak. 
  2. Hold hodet og brystet loddrett, ryggen rett og magen tett.
  3. Begynn med armene ned og stram til sidene med håndflatene vendt bakover.
  4. Trekk treningsstrikkene opp og før armene opp til hendene er i vater med brystet. 
  5. Ikke la albuene bevege seg under bevegelsen; de skal være stasjonære ved din side.
  6. Utfør3 - 4 sett med 8 til 12 repetisjoner. 

 

Sittende hammercurls med treningsstrikk 

Denne variasjonen av den tradisjonelle hammercurlen er en øvelse som isolerer og retter seg mot armmusklene. Det er en effektiv øvelse for å øke størrelsen, som man kan gjøre nesten hvor som helst. Mens du utfører øvelsen, etterligner bevegelsen av banking av en hammer og strekker og komprimerer bicepsene dine helt. 

Instruksjoner for sittende hammercurls med treningsstrikk

  1. Sitt på en stol eller bruk en treningsball for å engasjere kjernen din. Plassertreningsstrikken under føttene. 
  2. Hold armene og ryggen rett og føttene flate på gulvet.
  3. Begynn med begge armene ved din side.
  4. Ta tak itreningsstrikkenog bøy det opp mot skuldrene. Sørg for å holde albuene stille under bevegelsen. 
  5. Gå sakte tilbake til startposisjonen for å fullføreøvelsen.
  6. Utfør 3 - 4 sett med 8 til 12 repetisjoner.

Øvelser med en arm: 

Å bruke treningsstyrken for å utføre en armpredikant curl er en av de beste måtene å øke størrelsen og bygge styrke i bicepsene dine. Fordi den aktive armen er begrenset, tillater isolasjonen dypt arbeid av muskelen. Denne øvelsen kan gjøres hvor som helst siden den ikke krever et ankerpunkt for strikken. 

Instruksjoner for en arms øvelse med treningsstrikk: 

  1. Pakk treningsstrikkene en gang rundt foten på samme side som armen du har tenkt å bruke. 
  2. Ta tak i begge håndtakene av båndet med den ene hånden. 
  3. Armen du har tenkt å jobbe, skal være nesten helt rett med en svak bøy og håndflaten vendt fremover.
  4. Plasser kroppen slik at hodet er rett, ryggen er flat og brystet opp. Den andre armen din skal være over kroppen for å bidra til å stabilisere den aktive albuen.
  5. Trekk i båndet og bøy armen til håndenså dener på brystnivå. Sørg for ikke å vri deg, men løft rett opp. 
  6. Sørgfor å få full nytte av bevegelsen og gå sakte tilbake til startposisjonen. 
  7. Utfør 3 - 4 sett med 8 - 12 repetisjoner. 
Spin to win Spinner icon